Foto: Elias Bergsholm

Driv åpner dørene igjen – med ny cafè og applikasjon

I vår har Studentsamfunnet Driv vært igjennom flere viktige prosesser, der de nå står igjen med en splitter ny cafè og applikasjon. Alt dette fordi fokuset på studenter og kunder er viktig for Driv.

Tekst og foto: Elias Bergsholm

Ny cafè

Cafèen ved Driv er en populær café for konsertvirksomhet, quiz, revy og andre sosiale arrangementer og er åpen seks dager i uka, noe som betyr høy aktivitet og svært mange arrangementer. Tross dette har det vært noe som manglet og gitt den lille ekstra piffet på interiøret i Tromsøs nye storstue for studenter og flittige konsertgjengere.

– Av og til må en bo seg litt inn før en ser hva som fungerer og ikke fungerer. Vi har lenge følt at det manglet noe, da spesielt i cafèen. Vårt hovedmål for caféen var å tørre å skille oss ut som studentcafè. Vi ville være unike ved å bruke våre Driv-farger, samt skape en god studentfølelse i lokalet ved bruk av bilder, lys og farger. For å nå dette målet ble vi enige om at det måtte gjennomføres en oppgradering i cafèen, sier Ildri Jørgensen PR – og markedsansvarlig ved Studentsamfunnet Driv.

President ved Studentsamfunnet Driv, Jonas Bertelses Apeland kan fortelle studentmagasinet at det har vært en lang, nødvendig og viktig prosess. –  Jeg er svært fornøyd og stolt over resultatet. Jeg gleder meg til å se hva resten av studentene og Tromsø sier til vår nye cafè, sier presidenten.

Nøye utvalgt interiør

Møbler og lamper har Studentsamfunnet Driv valgt ut hos Inventum Tromsø AS. Videre er det Fargerike som har levert tapetene. Tapetene er spesialdesignet og hentet fra tidligere konserter på Driv. På veggen finner du eventyrlige musikalske øyeblikk med blant annet Stine Andreassen fra The Northern Belle, Highasakite, Hekla Stålstrenga, Kissing Miss Lizzy og Mayhem. Vi har fått tilbakemelding fra flere artister om at det er utrolig kult å få være på veggen, sier Ildri Jørgensen. Til glede for studenthuset, har Cafèen som åpnet ved semesterstart hatt stor pågang, og studenter ser ut til å like den nye stilen.

Ny applikasjon

Ikke bare er det Cafèen som er ny til semesterstart. Studentsamfunnet Driv kan også juble høyt fordi de har endelig lansert sin splitter nye applikasjon etter flere måneders jobbing.

Arbeidet startet allerede i vår, da det ble satt en prosjektgruppe bestående av studentene Fredrik Berger Gulbrandsen, Andrè Fredriksen, Stian Larsen og PR – og markedsansvarlig ved Studentsamfunnet Driv, Ildri Jørgensen. Med på laget var også Ole Mahtte Scheie Anti som til daglig jobber som utvikler hos Mystore.no.

«Min side» kommer også

I applikasjonen kan studenter få oversikt over Driv sitt program, kjøpe billetter, bli frivillig, lese om Studentsamfunnet Driv og våre åpningstider, aldersgrense og kontaktinformasjon. Videre skal det også komme en «min side», der alle dine tidligere kjøp vil bli samlet, samt at du kan legge inn informasjon slik at du kan få direkte beskjed på sms hvis det for eksempel har skjedd en tidsendring på en av konsertene du skal dra på.

-Før har vi sendt beskjed via mail, noe som ikke alltid har fungert, da flere ikke sjekket mailen sin før etter konserten, sier Ildri Jørgensen.

Det er viktig å tenke innovativt og følge behovet til kunden, der vår hovedkunde jo hovedsakelig er studenter i Tromsø. Det var derfor helt naturlig for oss å starte prosessen med å lage en applikasjon, der alle kan kjøpe billetter via mobilen sin, sjekke programmet og lett registrere seg som frivillig, sier en glad Ildri Jørgensen.

Lastes ned på Apple store

Applikasjonen er tilgjengelig i første omgang i Apple store, men på lang sikt vil den også bli tilgjengelig på Android også. Grunnen for at det har blitt slikt er fordi det er dyrt å lage en applikasjon, og vi har registrert og dokumentert hva våre kunder bruker, der det er ett klart flertall Apple-brukere. Men som sagt så har vi på lang sikt planlagt at applikasjonen vil bli tilgjengelig på begge plattformer, forteller hun videre.

– USA har kommet litt lengre enn oss på flere områder, der vi nå ser en trend at flere uteplasser har øl-bestilling gjennom en applikasjon, slik at kundene slipper å stå i kø og henge over bardisken, men får heller fortsette å ha den gode samtalen sammen med venner og blir deretter kontakten via telefonen når drikken er ferdig. Det hadde vært interessant og artig å prøvd ut på Driv også, men det får bli i neste omgang, smiler Ildri Jørgensen lurt.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmailFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail